Alla inlägg under maj 2010

Av Tiny - 15 maj 2010 13:02

  Min älskade lilltösa blir hela 5 år idag!

 

Helt otroligt vad tiden går!

Igår kväll sade jag till min man :

- Älskling, exakt för 5 år sen sade jag Godnatt till dej och sade att jag inte har värkar, minns du det?

Jocce tittade på klockan, den va 22.30

- Ja det stämmer, du lurade mig totalt!

 

Poängen var att jag haft värkar hela dagen, smått.. men inte kraftiga och när kvällen kom så ville jag inte tala om det för någon att jag har värkarna.. som blivit kraftigare,,

Hade bara bestämt mig för att denna gång SKA jag vara HEMMA tills jag är halvvägs öppet! Så slipper jag ligga på sjukan i 2 dygn som med äldre tösan..

 

Svärmor som tatt semester för kunna ta Emina när vi väl föder sade Godnatt med en glimt i ögat - Hon anade att det var på väg..

Tack vare henne kunde jag känna att det var lugnt och slapp planera "KOM hit och ta Emina så jag kan föda... utan ta de med ro   

 

Återigen, kl var 22.30 och jag ville att Jocce skulle få sova så han skulle orka va med mig OM det skulle pågå 2 dygn igen? Plus jag, jag VILLE SOVA! haha..


Somnade faktiskt,,, värkarna kom igång igen vid 02,, kraftiga jävlar! Hade en annan säng då, jag kunde höva mig upp varje gång dessa värkarna kom och tog det försiktigt varje gång så jag inte väckte mannen min ;)


Höll på i några timmar, gick omkring och hävade mig och slet... Ville inte duscha, bara gå omkring...


Till slut väckte jag mannen - ca 04... Vi måste åka in...

- VA?! Nu? Men du hade ju inga värkar?

- hih,,, näää jag sade så, men pi joooooo

- Ok.. hur mkt?


Jag berättade att jag hade kännt efter själv och visste jag var öppen minst 5 cm!


- Öh?! Känt själv? ok... han gick till sin mamma och berättade att vi ska åka nu till BB efter ha ringt dem...


I bilen var de värsta värkarna på gång, sade hela tiden att "Om bilens handtag går sönder - skäll inte på mig!!" Jag hävde mig på dem varje gång värken kom..

Bad dessutom honom att köra lungt, det gjorde för F*N ONT varje gupp! haha..


Vi svängde av vid Statoil först för köpa choklad och läsk samt snus te Jocce..

Vi var coola, inte bråttom alls! haha


Väl inne, så sade BB sköterskan att jag var öppen 6,5 cm! Jippie!!

Vi var inne kl 06, sen kl 10.30 var Leona UTE!!!


Härligt!!


GRATTIS tösen min! Lika snabb som du kom ut är du ute i vida världen!

Vild och älskad!!


  



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards