Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Att bryta ihop...

Av Tiny - 21 september 2011 09:19


Det tär på en att inse att man inte är mer än en människa med inga superkrafter, att inse att nu är man helt slutkörd.


Att inse att man inte räcker till som mamma för att arbetet tar slut på en ..


Jag vet inte riktigt vad som fick mig att bryta ihop, men en dag satt jag bara i soffan och grät och grät utan ända.. orkade ingenting.. Solen sken men inte jag..


satt och sände sms med min man som bad mig att stanna hemma ett par dagar för att se om jag blev bättre, vi trodde båda att det var min mens som spökade - mina hormoner.  Jag har så sällan mens att när den väl kommer så blir det kaotiskt inom mig.. känslor stormar eller så är det inga känlor alls, vi trodde att denna gång var det kaotiska hormoner..


Men dagarna gick, mensen försvann och fortfarande satt jag och grät - kunde inte ens förstå varför. Kunde inte ens gå utanför dörren och ta mina efterlängtade promenader.. Tills jag sände ett sms till en underbar vän sen skoltiden som sa åt mig att jag är utbränd! Jag måste kontakta doktorn direkt, då insåg jag det...


Vägen dit var lång, och vägen tillbaka är lång..


Nu är jag sjukskriven med utmattningssyndrom med depression, och knaprar på ångestdämpande tabletter som ska sänka min ångest samt lyfta fram min glädje, en konstig kombination - jag vet... Men det verkar hjälpa - jag gråter inte längre, men är fortfarande orkeslös och dämpad. Vissa dagar är jag glad och det är speciellt när jag är med mina töser - de lyfter fram glädjen mer än dessa piller..


Går även på Kbt terapi, som jag hoppas ska lyfta fram mina behov mer än piller.  Jag har stora förhoppningar - ser ljuset för jag vet att det kommer även om jag inte vet när.. det finns inget om utan bara när..


Har fått direkt order att jag ska klippa allt med arbetet, precis allting! Känns otroligt konstigt för jag vet att jag är viktig där både för kollegor samt ungdomar men som min terapeut sade - för att jag ska kunna hjälpa/stödja andra MÅSTE jag hjälpa mig själv först!


Får ta till min karma igen - För att säga ja till mig själv måste jag säga nej till andra.


Jag kommer att fortsätta att skriva av mig, för det är det som hjälper mig - jag har så svårt att prata..


När två underbara vänner kom hem till mig förra eller förrförra veckan, så har den ena vännen kännt mig i 13 år och aldrig sett mig så ledsen.. den andra har känt mig i 5 år ca och fick se mig nu för första gången - de berömde mig att jag var så stark som kunde visa mig så ledsen - det gjorde så mkt! Det är vad jag kommer att minnas..


Idag är jag så.. vad ska jag säga - jag har redan glömt vad jag skrev där uppe - så är det idag - jag glömmer.. minnet är som bortblåst.. måste skriva upp allting, bläää..


nu slutar jag..

 
 
Ingen bild

Mitta

24 september 2011 09:46

Finns här för dig vännen! Du ska bara tänka på dig och din familj! Säg till om du vill ta sushi lunch med mig o bara prata om kärlek :) Saknar dig finaste Tine! Massa kramar <3<3<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tiny - 28 augusti 2012 09:07

...ja snart september o hösten ska göra sin ingång.. Visserligen har vi inte haft en riktig sommar i Sverige i år - väldigt mkt regn osv.. Jag har bara haft den rena turen att få vara i värme och sol i två av de värsta regniga veckorna. Nämligen ut...

Av Tiny - 22 maj 2012 10:37


Tjohej!   Idag är jag en röd liten kräfta - bra sätt och visa för mina töser att man måste smörja in sig.. min äldre är lite envis med att inte göra det.. Men efter sett mig så JAAA mamma jag ska smörja in mig! ;)   Fin jag är va? Satt hemma h...

Av Tiny - 13 maj 2012 15:42

  Idag är man lite väl ur gängorna igen, satte igång att klippa gräsmattan.. Jag har ärligt talat bävat inför att klippa den.. ni som känner mig väl - vet att jag älskar att klippa gräsmattan, att ingen annan får klippa den. det är bara jag,... men i...

Av Tiny - 25 april 2012 15:31


Tjohej på er där ute i cybervärlden!!   Det var ett tag sen nu, just idag känner jag mig glad! Varit hemma hos en underbar kollega ute i Pålsboda och vandrat i skogen bland hennes hästar och söta Maja katten. Bjöds på både fika o lunch, enormt go...

Av Tiny - 19 januari 2012 16:58

  Jag har undrat många gånger under dessa månader jag varit hemma...   Vad ger det mig?   Det är visserligen bra att kunna ventilera så mkt som jag gjort...  som kan ge mig mina tankar en riktig ventilering när jag verkligen behöver det, ja...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards