Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

6 okt..

Av Tiny - 6 oktober 2011 15:16

Ja, nu har det gått ett par dagar igen då..


Haft både glädjande o tråkiga dagar..


De som fått mig glädjas högt är 2 st bebisar som kommit till världen - mina vänner Susanne och Elin som fått en varsin guldklimp som jag ska lukta och krama om lite senare :)  De ska få stilla min egna önskan om en till klimp till mig, :)


Jag har insett mer och mer att jag inte klarar av en riktig vardag som jag brukade ha förr, då jag rände hit och dit.. då trodde jag att jag fixar det - det som inte hinns med ordnar jag ändå.. osv.. Men idag är det mer att jag måste VILA och ÅTER vila för att orka följa med min yngsta till simskolan varje onsdag, MEN det gör jag gärna!


Där i simhallen har jag fått en liten liten sug att känna vattnets strömma källa komma till mig och jag byter om och badar samtidigt som Lillan är på simskolan! Jag tar ca 6-10 simlängder beroende på ork på ca en halvtimma med en massa vila mellan.. Ja det är det lilla jag orkar med! TYVÄRR! Jag som kunde simma utan vila 30 minuter förr.. Av dessa 3 gånger som jag varit där så har jag bara varit i vattnet och stått stilla och njutit av självaste vattnet 2 gånger innan jag kom för mig att simma igår..


Jogga kan jag glömma! Känner inte ens suget trots att jag älskar att jogga! Jag försöker att gå till tösernas skola men är skittrött efter det - så jag är en av dem som känner att TACK o LOV jag har körkort och bil! :-) Ja jag känner TACK O LOV! Inte suck - då blir det bara mer depression... Har ju i övrigt så ont i kroppen varje dag att jag inte ens kan njuta.. Bläää..


<Trist att indianerna i speedwayn förlorade sitt efterlängtade guld i finalen igår - men men, det kommer ett nytt år! So go for it indians!


Försäkringskassan har godkänt min sjukskrivning så en sten har lyfts bort även där - nu känns det som jag kan börja repa mig lite - det är så det känns!


Fortfarande får jag mina ångestattacker när jag ska in i Örebro - av rädlsa att träffa någon som jag inte vill träffa. Men jag måste åka in - för att övervinna den rädslan och ångesten. Dels för att gå på KbT i Previa.. samtidigt försöker jag träffa mina närmaste vänner den dagen så jag ser besöket i örebro som ngt positivt. Ett verktyg som jag ska jobba med enligt kbt..


Tycker att det är skönt att jag får KbT som jobbet står för - så att jag får verktyg att jobba med och tänka på framöver - så jag verkligen tar tag i mig själv och inte struntar i mig själv igen!


Börjar känna mer och mer att jag känner mig tillräcklig som mamma för mina döttrar, det var ett av mina mål. Att de inte skulle lidas av att jag är sjuk.. tror att jag har lyckats med det - de förstår när jag mår dåligt och inte orkar. Tacksamma över att jag är hemma överhuvudtaget.. 


Som sagt - TACK till er som sade STOPP till mig och bad mig kontakta läkaren!! Ni är mina underbara!! PUZZ

 
 
Fia

Fia

6 oktober 2011 15:56

Mysigt med bebisar! Jag får snusa på min lilla brorsdotter, såå mysigt! Men det räcker bra för mig. Hihi.
Du ska orka göra det du gillar och på din takt. Blir det bara en simlängd, så får det bli så. Skönt att FK accepterat din sjukskrivning, då blir det ju lättare. Ta hand om dig, det finns bara en Tine och den ska man vara rädd om. KbT är bra! Har också gått på det, men inte hos Previa. (pga min stress & oro, men det är bättre nu) KRAM! <3

http://edwugo.blogg.se

 
Ingen bild

Maria

6 oktober 2011 18:49

Vad skönt att Fk beviljas med sjukskrivning, så du måste tänka på din hälsa första hand nu och lyssnar på dig och läkaren och familjen, nära vänner... jätte bra med att börja med små steg varje gånger att bygga upp hela tiden.. inte bråttom. ta lugnt o bygga upp varje små steg.. hoppas vi ses nån gång i nov, funderar på att komma nere till lilla lya nån gång i november...saknar dig.. puss puss :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tiny - 28 augusti 2012 09:07

...ja snart september o hösten ska göra sin ingång.. Visserligen har vi inte haft en riktig sommar i Sverige i år - väldigt mkt regn osv.. Jag har bara haft den rena turen att få vara i värme och sol i två av de värsta regniga veckorna. Nämligen ut...

Av Tiny - 22 maj 2012 10:37


Tjohej!   Idag är jag en röd liten kräfta - bra sätt och visa för mina töser att man måste smörja in sig.. min äldre är lite envis med att inte göra det.. Men efter sett mig så JAAA mamma jag ska smörja in mig! ;)   Fin jag är va? Satt hemma h...

Av Tiny - 13 maj 2012 15:42

  Idag är man lite väl ur gängorna igen, satte igång att klippa gräsmattan.. Jag har ärligt talat bävat inför att klippa den.. ni som känner mig väl - vet att jag älskar att klippa gräsmattan, att ingen annan får klippa den. det är bara jag,... men i...

Av Tiny - 25 april 2012 15:31


Tjohej på er där ute i cybervärlden!!   Det var ett tag sen nu, just idag känner jag mig glad! Varit hemma hos en underbar kollega ute i Pålsboda och vandrat i skogen bland hennes hästar och söta Maja katten. Bjöds på både fika o lunch, enormt go...

Av Tiny - 19 januari 2012 16:58

  Jag har undrat många gånger under dessa månader jag varit hemma...   Vad ger det mig?   Det är visserligen bra att kunna ventilera så mkt som jag gjort...  som kan ge mig mina tankar en riktig ventilering när jag verkligen behöver det, ja...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards