Alla inlägg under augusti 2012

Av Tiny - 28 augusti 2012 09:07

...ja snart september o hösten ska göra sin ingång.. Visserligen har vi inte haft en riktig sommar i Sverige i år - väldigt mkt regn osv..

Jag har bara haft den rena turen att få vara i värme och sol i två av de värsta regniga veckorna. Nämligen utomlands med mkt sol o bad.

Innan dess hade jag mkt sol här hemma, och där jag var.. i sommarstugan, Hos mina vänner i Leksand och Avesta. Underbart!

Upptäckte att bada i Sverige var ingen höjdare - jag som ÄLSKAR att bada kunde inte bada pga min kropp. Jag satt och huttrade som en galning länge! Bäste M fick tända brasan i deras sommarstuga för min skull! Där satt jag och blev varm med ett glas whiskey och pläd. Kändes nästan som vinter   Medan de andra satt och hade värmeslag! haha.. synen måste varit komiskt! Men underbart att de satte på brasan! ;)


Väl i Turkiet så hade jag det underbart bägge gångerna - åkte första gången ensam med mannen min, vi njöt av sol, värme, oss,... Dagarna gick åt spabehandlingar, sola, bad, läsa bäcker och bara vila vila.. Till sist vart vi rastlösa och åkte ut med en segelbåt i Turkiska skärgården - UNDERBART! Vi var till staden Cesme första gången.


Andra resan gick till Bodrum, i sydvästra Turkiet. Då åkte vi hela familjen. Vi fem trängdes i ett trångt hotellrum, inget jag rekomenderar, men stället var helt ok!   Vi umgicks som en familj och bara var. Badade i poolen och havet. Jag är Nöjd! Det var min födelsedagspresent i förskott från min söta familj.   


Hemma så har vi försökt att ta igen våra krafter och ta vara på dessa veckor vi var lediga. Känns helt ok!


Jag orkar mer o mer, ändå är jag fortfarande matt i kroppen o knoppen.. Har träffat mitt arbetslag på "kickoff grillning", hela gänget kom inte, men de jag träffade var skönt o träffa! De fick se min nuna och jag fick se deras nunor.. Var där ett tag, sen åkte jag hem - blev så trött.. höhö.. Hade skoj där med all snack och jag kände igen mig själv mer o mer. Den glada o skämtglada Tine fanns! Härligt att märka!

På hemvägen höll jag dessvärre på somna - så det var bara o stanna bilen och blunda liten stund, sen körde jag vidare hem.. å märk - Klockan vara BARA ca 20, 30! hmmm...


I sommar har vi även firat 11 år som ett par och 9 års bröllopsdag! Helt otroligt vad tiden går!! ÄLSKAR Dej min underbara man! Är så lycklig att vi hittade varandra och snodde varandra så vi blev ett par! Än idag kittlas det så in i norden i magen när jag ser dej och dina speciella nyck min älskade Jocce!!   


Nyss i helgen var jag på en egen 40 års firande med min underbara vän I.. hon bjöd mig på sushi på en underbar restarang ute i stadshagen - vilken smakbomb det vart i munnen av de underbara lyxiga små sushirullarna! Dit SKA jag IGEN! Får spara lite kosing bara - det är dyrt där ;) En underbar helg som jag verkligen njöt av och bara var med I :)   


Snart september osså - den 6 september har jag varit hemma i ett helt år! Tänk er! Att det tar så lång tid att bli frisk - å än är jag inte frisk! Jag har en lång väg att gå - men SKILLNADEN är att jag KÄNNER att jag börjar bli frisk! Det är en skön känsla! Jag sade till försäkringskassan sist vi träffade för två veckor sedan att jag vill börja jobba men pallar det inte det ännu, då blir det bakslag av allting igen. Fk uppskattade min ärlighet och sade att de räknar med att jag är hemma ett tag till, men ändå ta kontakt med min läkare och chef just för att se vad de anser om mig. Jag sade självklart för jag vet att de alla står bakom mig. Fk tipsade mig även om många bra saker som jag ska ta vara på..

Snart ska jag även opereras, blir spännande och se resultatet när allting är klart. Det är även det som gör att jag får vara hemma ett tag till..


Nä nu ska jag ta mig en rykande kaffekopp! Ha en underbar dag!!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards