Direktlänk till inlägg 13 november 2011

Vad som hänt?

Av Tiny - 13 november 2011 17:15

Hej på er!

Nu har jag inte haft samma behöv att skriva av mig på ngt sätt som förut.. Jag känner mer o mer att jag orkar mer och att jag är på väg att komma tillbaka igen.

Känslan att veta jag är sjukskriven tom 20 dec just nu gör ju att jag slappnar av mer och vågar hitta mig mer o mer.


Sist jag var hos terapeuten så pratade vi mer om min framtid, vad som ska hända och hur jag ska gå tillväga. Att jag ska arbetsträna innan jag ens går upp till heltid igen, ska inte ha ngt som helst ansvar osv.. bara gå bredvid en annan anställd.. Ska dessutom ha ett avstämningsmöte för att se hur vi ska göra, vad jag kan få ist.. de inblandande i mötet är doktorn, terapeuten, min chef och försäkringskassan samt jag med ngn stöd.

Kom på - måste beställa tolk! Hör som en jäkla kratta nu,, japp mitt psyke påverkar min hörsel...


Har jag rapporterat hur det gick hos FK? Minns inte? Men jag fick fina vibbar och respons! Skönt!


En sak som jag fått lära mig bland annat är att: Jag ska inte oroa mig i onädan före en händelse! Utan bara förbereda mig själv och sedan ta det som är när det händer. Pi svårt att lära sig, men måste!


Har även märkt en till sak - mina energitjuvar har försvunnit ;) Hoppas det förblir så


I torsdags vågade jag mig till jobbet för en fika, på deras torsdagsmöte! Kände att de tydligen hade längtat efter mig, var faktiskt skoj att se dem! Vi kramades och pratade.  Jag skrattade lite tom :) Sen ville jag därifrån INNAN mina elever kom.. och det lyckades jag med :)


Nu känns det mera ok, men att jobba - nej tack! jag är INTE redo.. phua.. Men jag vet att jag kommer att förändras i mitt arbetssätt, jag kan inte engagera mig så mkt som jag gjort, när jag är ledig så ÄR jag ledig! Punkt slut!


Därför har jag rensat mkt i facebook - behållt bara mina vänner och familjen, inget annat... För att jag ska kunna säga JA till mig själv - MÅSTE jag kunna säga nej till andra.


Ciao...



 
 
Ingen bild

Mia

17 november 2011 08:30

Jätte bra gjort, viktig att lyssna på själv ja-nej. Samt jätte bra att ändra arbetsätt . Facebook gjorde du jätte rätt, stöd för dig :) Puzz Puzz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tiny - 28 augusti 2012 09:07

...ja snart september o hösten ska göra sin ingång.. Visserligen har vi inte haft en riktig sommar i Sverige i år - väldigt mkt regn osv.. Jag har bara haft den rena turen att få vara i värme och sol i två av de värsta regniga veckorna. Nämligen ut...

Av Tiny - 22 maj 2012 10:37


Tjohej!   Idag är jag en röd liten kräfta - bra sätt och visa för mina töser att man måste smörja in sig.. min äldre är lite envis med att inte göra det.. Men efter sett mig så JAAA mamma jag ska smörja in mig! ;)   Fin jag är va? Satt hemma h...

Av Tiny - 13 maj 2012 15:42

  Idag är man lite väl ur gängorna igen, satte igång att klippa gräsmattan.. Jag har ärligt talat bävat inför att klippa den.. ni som känner mig väl - vet att jag älskar att klippa gräsmattan, att ingen annan får klippa den. det är bara jag,... men i...

Av Tiny - 25 april 2012 15:31


Tjohej på er där ute i cybervärlden!!   Det var ett tag sen nu, just idag känner jag mig glad! Varit hemma hos en underbar kollega ute i Pålsboda och vandrat i skogen bland hennes hästar och söta Maja katten. Bjöds på både fika o lunch, enormt go...

Av Tiny - 19 januari 2012 16:58

  Jag har undrat många gånger under dessa månader jag varit hemma...   Vad ger det mig?   Det är visserligen bra att kunna ventilera så mkt som jag gjort...  som kan ge mig mina tankar en riktig ventilering när jag verkligen behöver det, ja...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards