Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Dagens notis...

Av Tiny - 25 april 2012 15:31

Tjohej på er där ute i cybervärlden!!


Det var ett tag sen nu, just idag känner jag mig glad! Varit hemma hos en underbar kollega ute i Pålsboda och vandrat i skogen bland hennes hästar och söta Maja katten. Bjöds på både fika o lunch, enormt gott! Solen sken och att vandra i skogen är bland det bästa jag vet ;)    Så det var ett perfekt timing :) 


Tänkte bjuda på lite bilder - så ni ser skillnaden på mig då jag var som sämst och just idag... det är skillnad - det ser tom jag!    

 

Bild 1 -  28 september 2011

Bild 2 - idag den 25 april


Leendet når mina ögon och jag ler...på den sista bilden, phu att se den gamla bilden.. finns en annan bild som vi har här hemma som ser ännu värre ut - men den mår jag alldeles för dåligt av att se på.. så den bjuder jag inte ens på..


Jag har fattat två tunga och svåra beslut som gjort att jag mår bättre idag - mkt som jag har sett här hemma under dessa 8 månader! Tungt men så j-a skön känsla!

Va? Läste jag rätt? Har jag varit hemma i 8 månader?! Ja.. otroligt, känns nästan som jag har blivit förlöst... men inte med en bebis utan med just mig själv! Att hitta mig själv mer o mer   


Beslut nummer ett håller jag för mig själv, det talar jag om när det är dags.. och jag vet lite mera..


Beslut nr två - nu bävar jag för att berätta - men jag SKA berätta för jag BEHÖVER få ut det.. KOM nu ihåg mitt tidigare inlägg "Jag är UNIK" Jag är jag med teckenspråket ....

Nåja beslut nr två är att jag ska operera mig, att jag ska bli en av dem med cochlea implantat. Jag både vill och behöver få tillbaka min hörsel som blivit sämre och sämre... Opererar mig i höst...


Nu börjar det hända lite saker här hemma som sagt.. Puzz på er


Ps, fått fina kommentarar från inlägget "jag är Unik" från släkt o vönner - känns skönt! Fick ett underbart mail från min mamma som var så go att läsa!   




   
 
Ingen bild

Camilla

25 april 2012 16:02

Tårarna sprutar när jag läser din blogginlägg gumman, både av att det är så gott att se hur mycket bättre du verkar må och för att jag vet att ditt beslut med CI har varit en lång process och säkert svårt att ta, men du ska följa din magkänsla och göra det som är rätt för DIG KRAMAR OM

Tiny

25 april 2012 16:48

Tack vännen!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tiny - 28 augusti 2012 09:07

...ja snart september o hösten ska göra sin ingång.. Visserligen har vi inte haft en riktig sommar i Sverige i år - väldigt mkt regn osv.. Jag har bara haft den rena turen att få vara i värme och sol i två av de värsta regniga veckorna. Nämligen ut...

Av Tiny - 22 maj 2012 10:37


Tjohej!   Idag är jag en röd liten kräfta - bra sätt och visa för mina töser att man måste smörja in sig.. min äldre är lite envis med att inte göra det.. Men efter sett mig så JAAA mamma jag ska smörja in mig! ;)   Fin jag är va? Satt hemma h...

Av Tiny - 13 maj 2012 15:42

  Idag är man lite väl ur gängorna igen, satte igång att klippa gräsmattan.. Jag har ärligt talat bävat inför att klippa den.. ni som känner mig väl - vet att jag älskar att klippa gräsmattan, att ingen annan får klippa den. det är bara jag,... men i...

Av Tiny - 19 januari 2012 16:58

  Jag har undrat många gånger under dessa månader jag varit hemma...   Vad ger det mig?   Det är visserligen bra att kunna ventilera så mkt som jag gjort...  som kan ge mig mina tankar en riktig ventilering när jag verkligen behöver det, ja...

Av Tiny - 1 december 2011 10:48

  Hej på er!      Medan jag sitter och väntar på besiktningskillen inför installation av fläkten till taket i vardagsrummet mot golvet i badrummat så tänkte jag skriva ner lite här..   Ni undrar säkert vad som egentligen har hänt på sistone...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards